Beställning sker via den webbutik som Skolgarderoben sätter upp för respektive skola/klubb. Webbutiken finns tillgänglig under ett antal veckor som Skolgarderoben kommer överens med varje enskild skola/klubb om.
Beställaren måste vara myndig och folkbokförd i Sverige.
En orderbekräftelse skickas med e-post till beställaren. Orderbekräftelsen går också att skriva ut direkt i webbutiken.
Beställningen är bindande för beställaren som själv ansvarar för att rätt antal, färg och storlek beställs samt att orderbekräftelsen eller kvittot kontrolleras. Stavning av eventuella namntryck ska av kunden kontrolleras på orderbekräftelsen eller kvittot. Vid eventuella fel, ändringar eller tillägg ska Skolgarderoben omgående kontaktas.
För att underlätta för kunden att beställa rätt storlek finns i webbutiken tydliga måttabeller för respektive produkt. På en del skolor finns även provkläder upphängda under tiden som webbutiken är öppen. Vi arrangerar också provdagar på vissa större skolor.
Läs mer HÄR hur vi hanterar dina personuppgifter med GDPR.
Samtliga priser är inklusive moms och gäller under tiden webbutiken är öppen. Priserna gäller endast leveranser inom Sverige.
Betalning kan göras direkt i webbutiken via kort (VISA, Mastercard/Eurocard, Maestro).
Vill man vänta med att betala tills man fått sin leverans kan man betala mot faktura. Vår partner Ecster postar i så fall en faktura till adressen där beställaren är folkbokförd. Fakturan postas samma dag som kläderna skickas iväg. Den ska betalas till Ecster 14 dagar efter leverans. En faktureringsavgift på 29 kr tillkommer för detta betalningssätt.
Om betalningen inte är Ecster tillhanda senast förfallodagen utgår dröjsmålsränta med 24%. Ecster äger även rätt att ta ut ersättning med 60 kr för skriftlig betalningspåminnelse samt för lagstadgade inkassokostnader.
Vid frågor om din faktura eller kortbetalning kontaktar du Ecster på:
Tel: 0771-675 700
E-post: kundservice@ecster.se
vardagar kl 8-20, helger kl 10-18
Den normala leveranstiden är ca 3 veckor. Leveranstiden beräknas från och med det sista beställningsdatum som bestämts av skolan/klubben, det vill säga samma dag som webbutiken stängs ner. Vid eventuella leveransförseningar meddelas kunden via e-post.
Kläderna förpackas separat för varje person och levereras enligt överenskommelse med rektor, elevråd, föräldraförening eller klubbstyrelse antingen till skolan/klubben eller direkt hem till varje person.
I de fall där skolan/klubben valt att kläderna ska postas hem skickas, vid betalning med kort eller via internbank, leveransen till den adress som i webbutiken angivits för eleven. Vid betalning mot faktura kan leveransen endast sändas till den adress där betalningsansvarig är mantalsskriven. (Fakturan postas separat till denna adress.)
När leveransen skickats iväg får beställaren via e-post information om när och hur leveransen kommer att ske.
Enligt 4.5 § i Distans- och hemförsäljningslagen undantas Skolgarderobens försäljning av kläder och väskor från ångerfristen om 14 dagar då varorna är tillverkade efter kundens särskilda önskemål om tryck, färg och storlek. Kunden har därför inte möjlighet att ångra eller returnera sin beställning om det inte är något fel på varan.
Kläder helt utan skolans/klubbens tryck och namtryck kan bytas mot annan storlek, färg eller helt annan vara. Beställaren betalar själv returportot samt portot för de nya kläderna. För mer information kontakta vår KUNDTJÄNST på info@skolgarderoben.se eller tel 08-644 00 50, vardagar kl 9-17.
Om det mot förmodan skulle vara något fel på varan vid leverans ska Skolgarderoben informeras om detta senast sju (7) dagar efter att försändelsen mottagits. Övriga reklamationer ska göras inom skälig tid från det att felet märkts eller borde ha märkts. Vid reklamationer har Skolgarderoben i första hand rätt att avhjälpa felet. Leverans av helt ny vara kan endast ske om reklamationen gjorts inom 7 dagar efter leverans. I annat fall äger Skolgarderoben rätt att göra en återbetalning till kunden.