Beställning sker via den webbutik som Skolgarderoben sätter upp för respektive skola/klubb. Webbutiken finns tillgänglig under ett antal veckor som Skolgarderoben kommer överens med varje enskild skola/klubb om.
Beställaren måste vara myndig och folkbokförd i Sverige.
En orderbekräftelse skickas med e-post till beställaren.
Beställningen är bindande för beställaren som själv ansvarar för att rätt antal, färg och storlek beställs samt att orderbekräftelsen eller kvittot kontrolleras. Stavning av eventuella namntryck ska av kunden kontrolleras på orderbekräftelsen eller kvittot. Vid eventuella fel, ändringar eller tillägg ska Skolgarderoben omgående kontaktas.
För att underlätta för kunden att beställa rätt storlek finns i webbutiken tydliga måttabeller för respektive produkt. På en del skolor finns även provkläder upphängda under tiden som webbutiken är öppen. Vi arrangerar också provdagar på vissa större skolor.
Läs mer HÄR hur vi hanterar dina personuppgifter med GDPR.
Samtliga priser är inklusive moms och gäller under tiden webbutiken är öppen. Priserna gäller endast leveranser inom Sverige.
Betalning kan göras direkt i webbutiken med Swish eller kort (VISA, Mastercard/Eurocard, Maestro).
Vill du vänta och betala tills du fått din leverans kan du betala mot faktura. Fakturavgiften är då 29 kr. Vår partner Ecster mejlar i så fall en faktura till dig i samband med leveransen. Fakturan ska sen betalas inom 14 dagar. Du kan också välja att bara betala in 150 kr efter 14 dagar och vänta och betala resterande belopp en månad senare. Det kostar i så fall bara 29 kr extra och du betalar ingen ränta för det.
Vid frågor om Swish, faktura eller kortbetalning kontaktar du vår partner Ecster:
Tel: 08-701 46 67
E-post: kundservice@ecster.se
Mån-Fre kl 9-18
Den normala leveranstiden är ca 3 veckor. Leveranstiden beräknas från och med det sista beställningsdatum som bestämts av skolan/klubben, det vill säga samma dag som webbutiken stängs ner. Vid eventuella leveransförseningar meddelas kunden via e-post.
Kläderna förpackas separat för varje person och levereras enligt överenskommelse med rektor, elevråd, föräldraförening eller klubbstyrelse antingen till skolan/klubben eller direkt hem till varje person.
I de fall där skolan/klubben valt att kläderna ska postas hem skickas leveransen till den adress som i webbutiken angivits för beställaren.
När leveransen skickats iväg får beställaren via e-post information om när och hur leveransen kommer att ske.
Enligt 4.5 § i Distans- och hemförsäljningslagen undantas Skolgarderobens försäljning av kläder och väskor från ångerfristen om 14 dagar då varorna är tillverkade helt efter kundens särskilda önskemål om tryck, färg och storlek. Kunden har därför inte möjlighet att ångra eller returnera sin beställning om det inte är något fel på varan.
För mer information kontakta vår KUNDTJÄNST på info@skolgarderoben.se eller tel 08-644 00 50, vardagar kl 9-17.
Om det mot förmodan skulle vara något fel på varan vid leverans ska Skolgarderoben informeras om detta senast sju (7) dagar efter att försändelsen mottagits. Övriga reklamationer ska göras inom skälig tid från det att felet märkts eller borde ha märkts. Vid reklamationer har Skolgarderoben i första hand rätt att avhjälpa felet. Leverans av helt ny vara kan endast ske om reklamationen gjorts inom 7 dagar efter leverans. I annat fall äger Skolgarderoben rätt att göra en återbetalning till kunden.