Beställning sker via den webbutik som Skolgarderoben sätter upp för respektive skola/klubb. Webbutiken finns tillgänglig under ett antal veckor som Skolgarderoben kommer överens med varje enskild skola/klubb om.
Beställaren måste vara myndig och folkbokförd i Sverige.
En orderbekräftelse skickas med e-post till beställaren.
Beställningen är bindande för beställaren som själv ansvarar för att rätt antal, färg och storlek beställs samt att orderbekräftelsen eller kvittot kontrolleras. Stavning av eventuella namntryck ska av kunden kontrolleras på orderbekräftelsen eller kvittot. Vid eventuella fel, ändringar eller tillägg ska Skolgarderoben omgående kontaktas.
För att underlätta för kunden att beställa rätt storlek finns i webbutiken tydliga måttabeller för respektive produkt. På en del skolor finns även provkläder upphängda under tiden som webbutiken är öppen. Vi arrangerar också provdagar på vissa större skolor.
Läs mer HÄR hur vi hanterar dina personuppgifter med GDPR.
Samtliga priser är inklusive moms och gäller under tiden webbutiken är öppen. Priserna gäller endast leveranser inom Sverige.
Betalning direkt i webbutiken
Betalning kan göras i webbutiken med Swish, kort (VISA, Mastercard) eller direktbetalning hos din bank.
Faktura-betalning
Vill du vänta och betala tills du fått din leverans kan du betala mot faktura. Vår partner Svea Bank mejlar i så fall en faktura till dig i samband med leveransen. Fakturan ska sen betalas inom 14 dagar.
Om betalningen av fakturan inte är Svea tillhanda senast förfallodagen utgår dröjsmålsränta med 2% per månad. Svea äger även rätt att ta ut ersättning med 60 kr för skriftlig betalningspåminnelse samt för lagstadgade inkassokostnader.
Vid frågor om din betalning via Swish, kort, direktbank eller faktura kontaktar du vår partner Svea Bank på:
Tel: 08-514 931 13 Mån-Tor kl 8-19, Fre 8-18, Lör 10-17, Sön 11-17
E-post: swp@svea.com
Den normala leveranstiden är ca 3 veckor. Leveranstiden beräknas från och med det sista beställningsdatum som bestämts av skolan/klubben, det vill säga samma dag som webbutiken stängs ner. Vid eventuella leveransförseningar meddelas kunden via e-post.
Kläderna förpackas separat för varje person och levereras enligt överenskommelse med rektor, elevråd, föräldraförening eller klubbstyrelse antingen till skolan/klubben eller direkt hem till varje person.
I de fall där skolan/klubben valt att kläderna ska postas hem skickas leveransen till den adress som i webbutiken angivits för beställaren.
När leveransen skickats iväg får beställaren via e-post information om när och hur leveransen kommer att ske.
Enligt 4.5 § i Distans- och hemförsäljningslagen undantas Skolgarderobens försäljning av kläder och väskor från ångerfristen om 14 dagar då varorna är tillverkade helt efter kundens särskilda önskemål om tryck, färg och storlek. Kunden har därför inte möjlighet att ångra eller returnera sin beställning om det inte är något fel på varan.
För mer information kontakta vår KUNDTJÄNST på info@skolgarderoben.se eller tel 08-644 00 50, vardagar kl 9-17.
Om det mot förmodan skulle vara något fel på varan vid leverans ska Skolgarderoben informeras om detta senast sju (7) dagar efter att försändelsen mottagits. Övriga reklamationer ska göras inom skälig tid från det att felet märkts eller borde ha märkts. Vid reklamationer har Skolgarderoben i första hand rätt att avhjälpa felet. Leverans av helt ny vara kan endast ske om reklamationen gjorts inom 7 dagar efter leverans. I annat fall äger Skolgarderoben rätt att göra en återbetalning till kunden.